Thursday, January 9, 2020

Long Sarah Meninggal Dunia

Assalamualaikum wbt ...

Lepas maghrib semalam, terima panggilan dari pak sedara. Dia bagitau jiran dekat rumah dia meninggal dunia. Aku kenal jiran ni sebab dia kerap mai rumah tokwan dulu-dulu nih. Kiranya aku kenal sejak dari aku kecik la. Nama dalam kad pengenalan Basariah tapi kami panggil Long Sarah ja.

Sejak aku mula buka kedai gunting rambut, dia selalu mai jenguk. Mai sembang. Kadang-kadang cuci rambut sekali. Ada la dalam 2, 3 minggu dah dia tak mai kedai aku. Petang semalam ayah bagitau dia masuk wad dah 4 hari. Ada masalah jantung sikit plus darah tak sampai ke otak. Lebih kurang macam tu la.

Sedih la jugak sebab ada orang-orang tua yang kita kenal dah lama. Rapat ngan tok dan tokwan kita. Sebelum ni boleh tumpang anggap macam tok nenek sendiri. Sekarang dah takda.

No comments:

Long Sarah Meninggal Dunia

Assalamualaikum wbt ... Lepas maghrib semalam, terima panggilan dari pak sedara. Dia bagitau jiran dekat rumah dia meninggal dunia. Aku ke...