Wednesday, September 25, 2013

Unacceptable

Assalamualaikum wbt...

Hi there..well, my friend updated in his blog that he always read UK Daily Mail. So I decided to give a peek. Browsing through headlines, and I stop at this one ..

'Clothing must cover the ENTIRE body': Revealed, the strict dress code at Islamic school that forces women teachers to wear a hijab regardless of religion

The news was about a female Christian teacher teaches at an Islamic School in Derby. She was requested to wear full covered clothing as what we called "menutup aurat". But, according to her, she was "forced" to follow the school code attire. Furthermore, she added it is something she can't comply with. She left the school after 3 months. She even made complaint to the Office for Standards in Education. 

She questioned the need to asked female students to sit at the back of the classroom. She concerned about their well-being and progress. Besides what is good for not allowing boys to look at girls. She felt damn concerned and prejudiced. 

Well, I have question to ask to you teacher. What do you think a Muslimah (female with the faith in Islam) feels when some universities, companies, and schools forced them to open their scarf. They were teased and treated more badly than what you experienced.  

You can't comply with the school policy, so you think we can with your islamophobia policy? Bullshit.

When other make you feel unease, you said it is prejudice. When you do exactly the same thing, you said it is okay, it is the policy, it is for the safety precautions. You have brain, don't you teacher? 

I admit that not all Muslim are good and not all Christian are bad. But be nice, don't think you are more superior and you guys can do anything you like. Understand the reasons behind the rules before you go bragging all over. 

Try to find how Islam value women, and you will understand the relevance of the rules. 

You guys can read the news for yourself. Daily Mail UK  


Monday, September 23, 2013

Pink

Assalamualaikum wbt...

Hi guys.Who like pink? Put your hands up. Never mind, I can't see anyway.

Well, I don't like pink. It's too soft for me. Sometimes dull. But..there is one pink that I love.

This one.....


I love her song, and the music is so fantastic. Despite the video clips, just a bit crazy. She's known for her tomboyish look but she's okay as a person. 

Who say tomboy have cold hard heart? She's married, blessed with a son and love her family very much. 

Just wanna share songs that I listen to lately

--> Girl on Fire (Alicia Keys)
--> Everything Burns (Anastacia)
--> I Love It (Icano Pop)
--> Shine Ya Light (Rita Ora)
--> Just Give A Reason (Pink)
--> It's Time (Imagine Dragons)
--> Please Don't Leave Me (Pink)
--> Try (Pink)
--> Heart Attack (Demi Lovato)

The music plays the major influence on how I pick my favourite song. Then the lyric come in. 
Everybody has their own ways and reasons for their choice. This is mine. 

Disorganised content...hahaha..just ease the urge to update


Photo: Google Image

Sunday, September 15, 2013

Maury Show

Assalamualaikum wbt..

Mula-mula aku memang nak tulis entri ni dalam English. Aku tukar fikiran, aku campur-campur je la.

Aku suka surfing. Terutamanya di youtube. So, malam semalam aku jumpa video pasal satu rancangan bual bicara. Pengacara dia nama Maury, rancangan tu tajuk The Maury Show kalo tak silap.

Sebelum tu aku nak tanya, pernah tak korang tengok filem English yang tunjuk pasal masalah sosial kat negara diaorang? Macam tak je kan? Lain la kat Malaysia, macam-macam ada.

Kesinambungannya, rancangan memaparkan masalah sosial yang ada kat sana. Aku tak pasti korang patut tengok ke tak. Masalah-masalah yang dipaparkan memang berat. Berdenyut kepala aku tengok. Meh aku ringkaskan serba sikit beberapa episod yang aku dah tengok.

1
1 lelaki, 3 perempuan, 6 budak...kisahnya, perempuan pertama ada 3 orang anak, perempuan kedua ada 2 orang anak, perempuan ketiga ada 1 anak. Lelaki ni dah berkahwin secara sah ngan perempuan pertama. Kemudian dia curang ngan perempuan kedua. Kemudian yang terbaru dia berkasihan-kasihan dengan perempuan ketiga. Masalahnya, dia tak mengaku dia adalah ayah kepada 6 orang budak tadi.

Rancangan Maury ni ada menyediakan khidmat ujian pengesan pembohongan. Ujian poligraf. Dan juga perkhidmatan ujian DNA bagi kes-kes macam ni la. Tak tau anak sapa. Hasil ujian tu, dia adalah ayah kepada anak perempuan pertama dan kedua. Daripada 6 budak, 5 adalah anak dia.

Sebelum ujian tu dimaklumkan, korang boleh bayangkan kot suasana macam mana. Kesemua depa duduk kat satu pentas yang sama. Ada la maki-maki, sumpah seranah bagai. Sampai ada yang ditapis jadi ...tutt..gitu. Bila dah terbukti 5 orang tu anak dia, tau pulak dia tunduk diam je. Tapi dia kata dia tetap akan bersama ngan perempuan ketiga tu, sebab katanya perempuan tu lebih percayakan dia.

2
Seorang anak lelaki buat laporan kat rancangan tu, kononnya ayah dia telah mengandungkan 2 kakak/adik angkat keluarga tu. Dia sorang-sorang kena kutuk, maki semua. Lepas ujian DNA dan ujian bohong tu, ternyata ayah dia tak bersalah. Tapi ayah dia kantoi sebab tak lepas satu soalan masa ujian bohong tu. Ayah dia ada hubungan ngan perempuan lain. Lelaki yang buat laporan tu kena kutuk la sebab malukan keluarga depan orang ramai.

3
Seorang perempuan sedang dalam misi untuk mencari siapa ayah kepada anak dia. Sebab dia dah tido ngan ramai-ramai-ramai lelaki. Setiap episod ada la sorang lelaki akan datang buat ujian DNA. Dalam episod yang aku tengok tu, lelaki yang datang tu adalah yang keenam buat ujian DNA. Bayangkan je la reaksi perempuan tu bila dia masih gagal cari ayah kepada anak dia.

Nak tau lagi korang tengok sendiri la ye. Apa yang aku boleh simpulkan, kebanyakan masalah ada kaitan dengan kecurangan dan seks. Tak kira lagi budak umur belasan tahun dah tido ngan ratus-ratus lelaki. Pastu dengan yakin dan tekad nak ada anak sendiri. Nak mengandung. Diri sendiri pun tak terjaga, nak ada anak lagi.

Bersyukur dan minta dijauhkan benda-benda macam ni dari kita, keluarga kita, sahabat handai, kawan-kawan dan kenalan.

Malas lak aku nak tempek gambar.



Thursday, September 12, 2013

Chicken Tenders

Assalamualaikum wbt

I just got back from Klang. Attending a meeting. It took a whole day long. Let's skip the details and go to what I want to share.

During lunch, we move as a group. Since I'm not really familiar with the place I just follow them. They decided to eat at Texas chicken. It's a fast food restaurant. This is my first time, and I never heard of it before.


The menus are not really inviting for me. Not attractive at all. I ordered chicken tenders. Since a night before going there I watched a video of a boy craving for chicken tenders. So I thought I would give a try. 

The chicken tenders come with jalapeno sauce. A Mexican chili. The tenders are cold and hard. What a dish. Force myself to finish it. 

It's about an hour after than, my stomach starts to rumble and tumble. Along the way to Penang, I had to go to the washroom a few times.  It is not a nice experience.

This is my personal experience and view. 

Photo: Google Image   


Wednesday, September 11, 2013

I Missed

Assalamualaikum wbt...

Hi every one..

Suddenly I missed the feelings I once had before.

I missed the feelings when I care and love someone.

I missed the moments when I feel angry, jealous and sad at the same time.

I missed the opportunities I had to express my feelings.

I missed the bond.

It feel so great when we didn't contact each other for some period of time, and yet we still have the mutual understanding.

Don't have to say much, and we are on the same page.




Photo: Google Image

Tuesday, September 10, 2013

Very True

Assalamualaikum wbt..

Tadi melawat laman muka buku, aku jumpa gambar ni..



Apa yang ditunjukkan dalam gambar tu sangat betul berlaku dalam dunia sebenar. Bagi yang bela kucing, sayang, suka, cinta, taksub ngan kucing mesti setuju kan.

Kucing-kucing aku ada yang perangai gini. Aku takda boleh je diaekor makan elok-elok. Bila nampak muka aku semua dah tak boleh makan. Nak jugak aku pegang, gaul-gaul makanan tu dulu baru boleh makan.

Mood: RINDU KUCING AKU SANGAT-SANGAT 


Foto: Facebook

Monday, September 9, 2013

Tunggu Apa Lagi

Assalamualaikum wbt....

Pada ketika entri ni ditulis, aku tengah tengok perlawanan bola sepak Piala Merdeka. Perlawanan di antara Malaysia menentang Myanmar.

Myanmar telah berjaya memperolehi gol pertama. Malaysia masih lagi mencuba, walaupun ada aksi-aksi mendebarkan dari Fadhli Shas dan Wan Zack.

Berbalik pada Myanmar yang dah boleh 1 gol. Selepas gol dijaringkan, kamera ada fokus kat penyokong-penyokong yang datang. Sudah tentu warga Myanmar bersorak sakan sambil mengibar-ngibar bendera mereka.

Tiba-tiba terdetik kat hati. Bukan ke sekarang polis tengah buat ops pembersihan warga asing tu. Macam mana ada lagi yang dok bersorak kat stadium tu. Polis-polis tunggu apa lagi..?

By the way, perlawanan ni berlangsung di Stadium Darul Makmur, Kuantan, Pahang.



* Jahatkah entri ini ?