Wednesday, November 12, 2014

Lepak Petang - petang

Assalamualaikum wbt ...

Petang-petang, kalau tak hujan, aku akan ajak kucing-kucing aku ambik angin kat sawah. Bila aku jalan, diaekor akan lari-lari kat belakang. Sekurang-kurangnya untuk senaman diaekor jugak. Takda la makan tido je.

Tapi muka yang sama je yang rajin ikut aku ambik angin. Jadi, korang nikmati dan hayati la gambar yang aku ambik petang tadi ye.



Budak ni memang suka main dalam pokok padi tu. Nama dia Nyet 


Nak pulak tanah keras sekarang ni, best la berlari.


Bukan dia kisah anak padi tu nak terbalik ke.


Perasan dia tu lembu agaknya. Hehe


Korang abaikan la padi yang tak berapa menjadi musim ni. 


Ni pulak pengikut setia, si Mucangking.


Ni nama Puteh. Dia takut - takut sikit.


Comel kan. Aku panggil nama dia, tu yang mendongak tu.


Tengok tok guru tengah mengajar anak murid.


Nyet ni memang nakal dan paling banyak akal dia. Suka menyakat yang lain. Tu tengah nak terkam Puteh.


Budak ni tak boleh duduk depan dia. Aku duduk nak ambik gambar dia, dia nak datang dekat. 


Nampak tak titisan air kat kepala budak tu. Hasil dari meredah pokok padi lepas hujan.


Best friend forever. Nyet suka ajar benda yang bukan - bukan dekat Mucangking tu.


Berlari dari sawah terus naik pokok nyoq ni. Memang monyet tak boleh berpisah dengan pokok. 


Ni saja aku ambik kesan diaekor selalu naik pokok nyoq tu.


Ni kucing kak aku. Nama dia Apong. Pemalu sikit kucingnya. Mula - mula tengok kamera, bila aku nak snap dia palingkan muka. 


Aku harap korang suka la tengok gelagat diaekor ni. Aku nak upload kat Instagram macam banyak sangat. Pastu macam tak best nak letak caption panjang - panjang. Kalau sudi lawat la IG aku. hahahaha.. @nazirahfathil . Aku selalu upload gambar diaekor la jugak. Hehe



2 comments:

Aiz said...

duduk mana? selangor ke perak ke kedah?
comey kucing tu..
jemput singgah blog saya..
http://aizfaizi.blogspot.com/

Naz said...

Aiz: Terima kasih kerana sudi singgah. Kami duduk Kedah