Thursday, November 1, 2012

Merempit

Assalamualaikum wbt

2 hari yang lepas aku pi Jitra, pi tengok wayang. Citer Hotel Transylvania. Sebagai peminat kartun animation yang tegar, maka wajiblah aku membawa diri pergi menonton.

Aku sampai sana pukul 12 lebih, so tak sempat la nak masuk tayangan pukul 12 tu. Aku ambik tayangan kedua, pukul 1.40. Sementara tunggu nak sampai masa tu, aku pun menapak la Jitra Mall 3 tingkat tu. Dah macam inspection inspector. Semua barang aku belek.

Durasi citer tu 1 jam setengah. Bila keluar nak balik tu, awan dah mula gelap. Aku pun dengan semangat waja mula merempit sorang-sorang sebab nak lari dari awan gelap tu.

Aku tak tau berapa laju aku bawa sebab meter moto tu rosak, yang pasti memang laju. Halangannya adalah angin yang bertiup kencang dari arah sisi. Maka aku yang comel tengah rempit ni asyik ditolak ke tepi. Terpaksa mengurangkan kelajuan. Kurang sikit je.

Setengah dari perjalanan tu dah berjaya. Tinggal lagi setengah. Aku belok ke masuk jalan kampung, hujan dah mula turun. Takda mukadimah renyai-renyai dah. Terus lebat je. Aku ni bila dah basah jadi malas nak berhenti, so aku terus je rempit dalam hujan yang lebat tu. Pedih tangan.

Sebab takda kilat tu aku tak kisah main hujan. Masa mandi tak rasmi tu aku ada la selisih dengan beberapa ekor lembu yang ditambat kat tepi sungai.

Aku kesian kat diaekor, mesti diaekor sejuk kena hujan lebat, ngan angin kuat lagi. Tuan diaekor takda pun datang ambik. Berapa lama la diaekor kena mandi hujan tu.

Perasaan bawa moto laju-laju sebab tak nak kena hujan tu memang best. Macam berlumba je. Tapi orang panggil berlumba ka kalo sorang-sorang je. haha..

Gambar hiasan



Tu je nak update. Takda apa sangat pun.

Foto: Google Image

3 comments:

Liselle MonCherie said...

Hahaha diaekor!!! Teringin nk tgok Hotel Transylvania<----terserlah ske tgok cerita kartun!
Ok entry yg sgt kelakar XDDD

m4rilyn said...

best kan? kita layan dengan adik

Naz said...

Liselle: Tgk jgn tak tgk

M4rilyn: kita takda adik