Sunday, August 25, 2013

Aku Gangster

Assalamualaikum wbt..

Ni citer semalam tapi hari ni baru rajin nak menaip. Aku masuk keje macam biasa je, ikut laluan pekerja yang ditetapkan.

Sebab aku masuk awal dari shif, aku pun pi la ronda-ronda dulu. Bila aku masuk balik, ada staff bagitau tadi security datang. 3 orang sekali. Depa tanya ada dak orang bawa beg kaler coklat masuk tadi. Mestilah ada.

Pastu depa tanya awat dia macam gangster sangat. Ntah hapa-hapa. Aku jalan masuk je pun. Masa aku masuk takda lak tahan tanya apa-apa. Apa-apapun mereka sekadar menjalankan tugas. Dan depa bukan tanya kat aku face-to-face. Bila staff tu citer aku senyum je.

Sebelum ni pun pernah je ada orang tegur. Masa aku buat latihan industri. Dapat tugasan follow up kehadiran meeting. Nak call pulak kena melalui operator. Masuk nombor kelima aku suruh sambungkan,

Operator: Ni sapa ni?
Aku:         Saya budak praktikal.
Operator: Ooo...awat sora (suara) ganaih (ganas) sangat.
Aku:         .....speechless + blur........

Aku bukan la jenis suka nyibuk hal orang. Hal korang, korang punya pasal la. Aku ngan diri aku je.

Just senyum bila dengar orang komen. Hahahahah


Foto: Google Image

No comments:

Long Sarah Meninggal Dunia

Assalamualaikum wbt ... Lepas maghrib semalam, terima panggilan dari pak sedara. Dia bagitau jiran dekat rumah dia meninggal dunia. Aku ke...