Monday, December 30, 2013

Malu-malu Kucing

Assalamualaikum wbt..

Korang mesti dah biasa dengar perumpamaan ni kan. Korang ada terpikir tak kenapa orang dulu-dulu cakap kalau malu mesti macam kucing. Korang pernah tengok kucing malu tak?

Ni yang aku nak bagitau, aku baru je tengok macam mana rupa kucing bila dia malu-malu kucing.

Kisahnya, aku beli ikan kembung. Bila balik ke rumah ramai la yang sambut. Macam tak makan sepuluh hari.

Makcik, kucing yang aku cerita sebelum ni tu, dia tak suka berebut bila makan. So bila semua dah blah, dia datang depan aku buat muka seposen.

Aku bagi la ikan sekor kat dia. Dia cium-cium pastu dia duduk jauh dari ikan tu. Aku cakap kat dia ambik la ikan tu, memang ikan tu untuk dia.

Tapi dia tak ambik, buat jual mahal. Yang kelakarnya mata dia asyik tengok kat ikan tadi. Aku pun ambik ikan tu dan letak dekat ngan kaki dia,terus dia ngap ikan tu.

Penat aku ngan mak gelak tengok makcik yang jinak-jinak merpati tu buat perangai malu-malu kucing.

Sekian, terima kasih.

No comments: