Sunday, October 14, 2012

Diserang

Assalamualaikum wbt..

Sapa kena serang ni...Sapa yang menyerang..??

Mulanya sejak dua, tiga malam yang lepas aku ada dengar bunyi sesuatu bergerak-gerak dalam bilik aku. Aku cuba besarkan telinga untuk cari sumber bunyi tu.

Setelah dua, tiga kali percubaan, akhirnya aku berjaya kesan sumber tu. Intipan awal dilakukan.

Rupanya ada musuh tengah rekrut bala tentera untuk melakukan serangan. Tak boleh jadi ni..sebelum aku diserang dan harta benda aku dihancurkan, baik aku bertindak.

Rancangan untuk menyerang hendap sebelum pihak musuh bertindak balas diteliti rapi. Aku beruntung kerana mendapat bantuan pembunuh professional yang sememangnya dahagakan darah.

Markas pihak musuh digempur. Komander bertugas berjaya melarikan diri. Tetapi 6 bala tentera yang masih berhingus tergamam dan kaku. Ilmu yang diturunkan masih ciput untuk digunakan bagi mempertahankan diri. Pembunuh professional terus melakukan serangan bertubi-tubi. Empat daripadanya terbunuh dalam pertempuran. Manakala dua lagi sedang disoal siasat.

Lega rasanya dapat menggagalkan rancangan pihak musuh durjana.

Hahaha..suspen tak??...cerita je lebih..

Sebenarnya...ada ibu tikus buat sarang belakang almari buku aku. Sebelum buku-buku kesayangan aku menjadi mangsa, eloklah dihapuskan ancaman tersebut. Uih ngan MakChik la bertugas sebagai pembunuh professional tu.

Lepas habih anak tikus tu dibaham dengan lahap, Uih bunyi tak henti-henti..minta tikus kat aku..mana aku nak cari tikus banyak-banyak. Cari sendiri la..ko kan kucing.

Anak tikus tu dah tumbuh bulu, tapi mata dia tak buka lagi.


Lebih kurang gini la rupa diaekor

Soal siasat sedang berlangsung

Takda masa nak bermesra macam ni


Foto: Google Image



4 comments:

UniMeOw said...

haha betol3..

uni pon slalu guna ayat "ko kan kucg...cari la tikus sendiri!"

SumeSakan said...

Hahaha..ayat comel....

Naz said...

Unimeow: kan..ni tidak, suruh kita pulak carikan tikus utk dia..

SumeSakan: hehe

m4rilyn said...

hahahha ayat "ko kan kucing..cari la tikus sendiri' buat i gelak