Wednesday, October 17, 2012

Tumpang Salin Baju

Assalamualaikum wbt...

Sapa pulak dah yang dok tumpang salin baju ni...? Nak salin baju pun nak tumpang-tumpang ke ...?

Kisahnya, pagi ni mak aku jumpa sepersalinan baju kat tepi mesin basuh. Mak aku tak berani nak ambik sebab tak tau sapa punya. Bila aku balik dari belajar kereta dia suruh aku pegi tengok.

Aku pun pegi dapur, tengok dan ambik baju tu. Saiz dia boleh tahan besar. Aku pegang baju tu depan mak. Dia suruh aku pegi bawa jauh-jauh. Geli dia kata. Aku pun jawap.." Baju je pun".

Ni kali kedua ada yang menumpang salin baju kat rumah mak aku untuk tahun ni. Tapi tuan punya baju tu tak pernah plak nampak. Nak cari pun tak tau kat mana.

Lama aku belek baju tu. Aku letak kat tangga. Tam macam takut-takut nak dekat ngan baju tu. Uih dan Baq pun macam tak selesa bila aku tunjuk baju tu dekat-dekat. Cuma Cak je yang suka ngan baju tu. Siap landing atas baju tu, gigit dan tarik-tarik lagi.

Mak aku kata memang patut pun yang lain takut ngan baju tu. Cuma Cak dan tuan dia (aku la tu) saja yang suka ngan baju tu. Apa nak jadi pun tak tahu.

Ni ada gambar Cak ngan baju yang disalin masa hari raya yang lepas.




Baju kali ni tak tau la dari tuan yang sama atau tak. Ada sapa-sapa tak yang suka ngan baju ni. Boleh geng ngan aku dan Cak. Hehe. Korang dah tau kan baju apa yang aku maksudkan. 



8 comments:

Nadhirah Ahmad said...

Aku mmg geli ng bnde bkaitan ular. N klu aku jd mu, mmg psycho hbis. Msti stiap lgkh, mata keliling xduk diam... Ak nk tls blog sal ni.

Naz said...

Nadhirah: Hehe..aku pun tak tau nape aku suka ngn ular. Dia tak serang kalau kita tak kacau atau diancam.

IntaNBerliaN said...

adoiii la.. beria akak baca.. ingat org.. upenye ular.. hihii

SumeSakan said...

iyaaaa....baju ni rupanya...infatkn makhluk mn lah td...hihihi...beriya baca neh...hihihihi

SumeSakan said...

jenguk sini...salam tengah hari...hehehe

Naz said...

Intan Berlian: hehe..ular suka tumpang salin baju kat rumah orang

Sume Sakan: Hehe

m4rilyn said...

erkk baju special ni rupanya

Naz said...

cantik kan