Friday, January 6, 2012

Aku dan Buah Berangan

Assalamualaikum wbt semua..

Nak tanya ni, sapa suka makan buah berangan? Aku suka gila-gila. Boleh kata favourite la. Sanggup makan sampai sakit perut. Hahaha.

Tahu tak buah berangan tu macam mana?...

Ni la rupa buah berangan. Nama komersil nye 'chestnut'


Setakat sepinggan tu, aku sorang tak cukup. Buah ni boleh tahan harganya bagi aku yang takda sumber pendapatan ni. 200g = RM5.00.  Okay la tu, buat lepas gian.


Ni rupa masa masih kat atas pokok. Aku pun tak penah tengok pokok dia macam mana.

Yang dah siap masak. Sedia untuk dimakan. Tergoda tak ??

Adakah sebab aku suka buah ni yg menyebabkan aku suka berangan. Pantang ralit, mula la ke planet lain. hahahaha

So, ada tak yang suka buah ni macam aku?

Aku memang suka makanan yang digolongkan sebagai kekacang dan bijirin.

Foto: Google Image

4 comments:

Aidah said...

Akak pun sukee tapi betul cakap Naz, kalau makan sepuas hati nanti sakit perut.

Suara Kalbu said...

Alamak.. belum pernah lagi makan buah ni. Suatu hari nanti mungkin boleh cuba :-)

Naz said...

Sedap kan kak Aidah
Suara Kalbu: kena cuba, pastu addicted mcm saya

m4rilyn said...

suka sangat2 dlu masa kecik2 bila balik Penang je ade