Monday, January 2, 2012

Kampungku

Assalamualaikum wbt semua..

Petang-petang ni relax kejap sambil update blog. Nanti sambung baca buku balik. Asal baca buku je mata jadi berat, ish2..berat sungguh setan bergayut kat mata ni..gi main jauh-jauh boleh tak?

Tak ada apa nak citer pun. Saja nak tunjuk gambar kampungku. Gambar ni masa aku balik kampung awal Muharam hari tu. Gambar-gambar ni di waktu pagi. Lepas pi tengok orang sembelih lembu.


Pemandangan biasa di kampung aku. Pusing kiri, kanan, depan dan belakang akan nampak sawah padi.



Ni la jalan kat kampung aku. Tar baru je turap ni. Syok la merempit. Tapi tak tahan lama, nanti musim menuai abih pecah jalan. Lori padi berat sangat.


Buah pelam. Rendah je tu, boleh ambik ngan tangan. Awal ibu ayam tu keluar cari makan. Ni pelam pokok orang, so tak leh ambik ye.

14 comments:

Aidah said...

Sukee akak tengok kampung Naz. Menghijau je sawah padi. Boleh buat rawat mata rabun nih.

m4rilyn said...

wahhh bestnya pemandangan...kg ku punya view takde hijau cam nie

UniMeOw said...

eh,,kat perlis ka?

Naz said...

jom2 pi kampung saya..hehe..kampung saya kat kodiang kedah..ngan sempadan perlis tu tak jauh la

GtHans said...

sedapnya pelam tu..dedulu time kecik2 men rembat jer..ahaha

tachi n poncho said...

waaaa~~~~ cantiknye...nak ikut anty naz balik kg..bleh lari puas2 keliling bendang

IntaNBerliaN said...

wah... acntikkk!!! saya mmg suka sgt dgn sawah padi camni ni... mmg cantiklah!!

Naz said...

Jom2 tachi ngn poncho..
GtHans ngn IntaN jom berkelah mkn nasi tepi bendang

Nini D.. said...

hijau mata memandang..nyaman rasanya

meowwmania said...

wahh ada sawah padi lah bestnyaaaaaa..........


nak ikut balik kg buleh?? :D


p/s: kite bukan cikgu, cikge pon bukan kita kan cik meowwmania ahaks~

Naz said...

jom mummy..bawa jejebons sekali..

NoRHaNa CorNER said...

mesti best bila dpt tgk pemandangan sawah padi ni

Suara Kalbu said...

Best kampung dia.. huhuhuhu.. belum sampai ke sawah padi. Teringin nak pegang pokok padi dan hirup udara pagi di bendang.. :-(

Naz said...

Mari-mari serbu bendang kat kampung saya