Tuesday, January 10, 2012

Saya Rajin

Assalamualaikum wbt...

Tetiba buat entri puji diri sendiri. Hahaha.

Baru balik dari main badminton kat gym tadi, ngan classmates. Aktiviti ni akan berlangsung setiap kali selesai menjawap exam pada waktu siangnya. Tadi paper last, Alhamdulillah, boleh jawap.

Gi main badminton sampai agak lembik, pastu balik bilik. Di bilik, aku disambut dengan sedikit souvenir kat balkoni bilik aku...apakah sambutan itu....

Untuk pengetahuan kawan-kawan sekalian, malam ni dah masuk 5 kali aku membasuh balkoni untuk sem ni. Rajinnye aku.

Kenapa tetiba jadi rajin macam gini...


Semuanya gara jasa ku tidak dikenang..ku beri frieskies setiap hari, tapi kencing dan berak yang dibalas....ish2..

Kisahnya, ada sekor kucing hitam ni yang agak lembik dan penakut walaupun dia jantan, dia selalu lepak kat balkoni aku, so, aku pun beli la frieskies , takpun smartheart bagi dia makan hari-hari. Tapi lately, dia berak dan kencing pulak kat balkoni aku..haduh..kat situ kau makan, tido, kencing dan berak..mantap sungguh.

Aku tak pasti sama ada dia sengaja atau tak..tapi kadang-kadang ada kucing jantan lain yang taraf gengster selalu kacau dia..so dia ketakutan sampai terkencing dan terberak.

Sapa yang cuci..mestilah aku..aku yang bagi makan dan biar dia stay kat balkoni tu..takkan nak suruh roomate lak kot..roomate tak kata apa pun dah besar rahmat.

Nasib la aku ni dah biasa ngan keje-keje seumpama ini masa kat kampung..takda la gayat sangat nak membuatnya (eh, tetiba cakap johor..ke terengganu..hantam je). Maksudnye, takda la aku ni geli geleman atau kembang tekak nak cuci semua tu.

Tu la motif entri ni...aku rajin sebab ada tuntutan sosial. Hehehee

Foto: Google Image

9 comments:

IntaNBerliaN said...

hihii kelakar pulak kucing tu ketakutan smpai terberak..hihii

Aidah said...

Kalau dah sayang kucing, macam tu lah kan. Besar pahala Naz tu. Semoga sukses dengan cemerlang dalam semua paper ya, akak doakan.

GtHans said...

keh3..

Naz said...

IntaN : kucing memang macam tu, dia terlampau takut..

Aidah : InsyaAllah kak, terima kasih doakan saya..tu la, kesian pulak nak marah2 dia..

asyraf ahmad said...

kenape kucing gangster lain kalo die?hahaha..ketakutan sampai terkencing terberak...mantap sungguh kucing tu...ahaha

acap
Ur blog should be in my bwalking list 2012?check it out at ACAPSUUR

meowwmania said...

kann....rasanya hidung kita ni dah imun dgn bau-bauan tersebut


tahniah utk anda! ngeeee..

Naz said...

MM : memang imun, tapi sampai tahap takleh detect bau parah gak..

m.q said...

dia takut nak p buang kat tempat lain kot
sbb takut dgn kucing gangster

Naz said...

agaknya la..