Friday, April 19, 2013

Sensodyne

Assalamualaikum wbt

Ni aku nak tanya sikit..korang pernah tengok iklan ubat gigi Sensodyne tak..?

Ubat gigi yang mana? Banyak kan ubat gigi kat Malaysia ni..hahaha..

Ubat gigi ni la yang aku maksudkan


Dalam iklan tu, korang perasan tak yang "doktor" dia selalu tukar-tukar orang? Tapi dia punya dialog sama je.

Tambahan pulak "doktor-doktor" dalam iklan tu bukanlah doktor yang betul, berlakon je jadi doktor. Jadi korang tahu tak apa motif dia tukar-tukar 'doktor' tu?. Kalau korang tahu, share la ngan aku..dah lama aku fikir motif iklan tu, tapi tak dapat-dapat.


p/s: Kadang-kadang iklan ni kretif sangat sampai penonton tak faham apa maksud yang cuba disampaikan.
p/s: Tahniah kepada classmate aku, Wan Mazrina bt Wan Mansor yang dah sah bergelar isteri orang.

Foto: Google Image

6 comments:

UniMeOw said...

kena tukar la..sb doc yg blakon 3 tahun lepas dh nmpk tua sikit..hehehe :p

akmall said...

Naz: aku tau kenapa? Team dorang nak kita fikir bahawa, bukan satu doktor je yang mengakui keberkesanan Sensodyne. tpi dia nak ramai doktor yang mengakuinya. Pengesahan produk. hahhaha

akmall said...

follow my other blog, http://theenglishjourney.blogspot.com

aku tulis sal pengalaman...heheh

Naz said...

Unimeow: Logik gak alasan tu..hehe

Akmal: Masalahnya kita tau doktor tu bukan doktor yg bertauliah, model je pun

Eza Boom Boom :) said...

ala, tak perasan pulak. hahaa. pasni nak perati doktor dia laa :)

Dah follow sini, blogwalking ^^

Naz said...

Eza Boom Boom: perati jgn xperati..heehe