Friday, June 24, 2011

Tak Patut Lagi

Salam sejahtera semua. dan Salam Hari Jumaat penuh berkat.

Hari ni, aku terserempak lagi dengan satu insiden di kedai makan. Baru je jap tadi keluar pergi beli nasi untuk makan tengah hari kat medan selera. Aku memang beli kat situ kalau hari cuti. Tengah pilih-pilih lauk tu, terdengarlah pekikan dan tengkingan dari kedai sebelah. Selang beberapa kedai lain dari tempat aku berdiri.

Aku pun toleh la, nampak la adegan yang nak hampir-hampir macam ayam berlaga. Hish. Walaupun aku tak tahu apa puncanya, tapi rasa macam tak best la tengok keadaan gitu. Sesama berjiran, sama-sama berniaga, tapi nak gaduh-gaduh. Aku pun pelik kenapa orang yang buka kedai makan ni memang sinonim sangat dengan pergaduhan sesama mereka. Kedai masing-masing, usaha pun masing-masing la, rezeki tu Allah dah bagi setimpal dengan niat kita. Tak perlu la nak gaduh.

Lagi sedih, kejadian berlaku pada hari Jumaat, ketika ahli-ahli masjid baru je balik rumah.
Semoga Allah mendamaikan mereka-mereka yang bersengketa. Amin.

No comments: