Monday, February 6, 2012

Kena Culik...

Assalamualaikum wbt

Petang tadi aku pi mengai (mancing) kat sungai depan rumah. Dapat keli 4 ekor ngan puyu 2 ekor. Tengah syok2  tu, ayah ngan mak pun join gak mengai sekali, tapi depa tak dapat pun.

Dekat nak balik dah tu, ada jiran datang sembang ngan mak..mukadimah dia..dia habaq kat mak yang ikan kering yg dia jemur sudah berkurangan sekor demi sekor..last sekali tinggal 2 ekor ja.

Suspect nya..mestilah kucing-kucing aku, takkan ayam lak nak curi ikan kering tu. Tapi dia tak tau kucing aku yang mana satu..sebab ada 5 ekor kucing dewasa, dan semuanya kaler oren. Jangan kata dia, mak aku pun tak kenal yang mana satu..kadang-kadang kucing tu nama lain tapi dia panggil nama lain.

Bab nama ni aku la yang letak. Aku je boleh cam diaekor semua tu. Walaupun semua kaler oren, tapi muka diaekor lain-lain. Semua ekor panjang kecuali Makcik.

Berbalik pada citer ikan kering yang hilang tu..Kenit ngan Bulat takleh jadi suspect sebab diaekor tu jenis tak tinggal rumah, tido je manjang. Lebaq ngan Uih tak leh nak cakap sebab dua2 tu dah jadi jantan, sibuk berjalan cari pasal. Kalau kat rumah, yang paling obses ngan ikan kering..Makcik sekor je..sebelum ni memang dia ada ambik ikan kering kalau mak jemur. Dalam kes ikan jiran ni tak tahu la sapa yang punya keje.

Walaupun jiran ngadu macam tu, aku ngan mak tak marah pun kat kucing-kucing kami tu. Hehe..

10 comments:

meowwmania said...

heyy Makcik jgn makan ikan kering nnti darah tinggi yuu! :D

nurpiska said...

abes ganti ke ikan kering tu?

tachi n poncho said...

hihihihi..kene upah P.I untuk mengekor Makcik ke mana je dia p...baru dpt bukti dia besalah ke x...hihihihi

Naz said...

tak la..biar macam tu je..hehe

Naz said...

hehe..tak ada duit la..tachi & poncho tolong siasat boleh? hehe

Naz said...

Makcik: ikan kering sedap sangat la mummy

m4rilyn said...

terer hang Makcik...ikan kering youuuuuu

GtHans said...

sedapnya ikan kering..:)

Naz said...

ikan kering fresh, baru jemur..memang sedap

Naz said...

besa la..wonderpet