Sunday, May 20, 2012

Seruan Kubur

Assalamualaikum wbt..

Ni entri takda idea tapi nak update blog. Aku kongsikan catatan yang aku ambil dari sebuah majalah. Lama dah, aku pun tak ingat majalah apa. Sekadar renungan buat diri aku sendiri dan kepada sesiapa yang membaca.


Kubur setiap hari menyeru manusia sebanyak lima kali ;

1.     Aku rumah yg terpencil, maka kamu akan senang dengan selalu menbaca Al-Quran.

2.    Aku rumah yg gelap, maka teranglah aku dengan selalu solat malam.

3.    Aku rumah penuh dengan tanah dan debu, maka bawalah amal soleh yg menjadi hamparan.

4.    Aku rumah ular berbisa, maka bawalah amalan Bismillah sebagai penawar.
5. Aku rumah pertanyaan Munkar dan Nakir, maka banyakkan bacaan "Laa ilaha illallah, Muhammadur Rasulullah". supaya kamu dapat jawapan kepadanya.
InsyaAllah.

6 comments:

SumeSakan said...

peringatan yg bagus...moga memberi peringatan dan keinsafan dalam diri kita...

m4rilyn said...

:)

Naz said...

Sume Sakan: InsyaAllah

m4rilyn: :)

IntaNBerliaN said...

perkongsian yg sgt2 bagus!! :-)

Pernille said...

Thanks for your sweet comment in my blog:-)
Purrrr...xxx
from Pernille

SumeSakan said...

datang singgah rumah awak...

Long Sarah Meninggal Dunia

Assalamualaikum wbt ... Lepas maghrib semalam, terima panggilan dari pak sedara. Dia bagitau jiran dekat rumah dia meninggal dunia. Aku ke...