Friday, August 12, 2011

Angry Birds

Assalamualaikum wbt semua..

Bila korang semua baca tujuk entry ni, apa yang terlintas kat kepala korang? Haik !!! Burung mana pulak yang nak marah hari Jumaat ni. Hah..kenapa marah, mesti ada sebab kan. Orang pun tak marah kalau tak ada sebab, orang gila je kot yang tiba-tiba rasa nak marah.

Sebenarnya "Angry Birds" ni adalah sebuah terbaru yang aku tengah main sekarang. Aku ni memang suka sangat main game kat PC. Macam-macam game aku main. Nak suruh main dari pagi sampai malam pun tak ada masalah. Aku pernah main sampai laptop aku terpadam sendiri. Kes bateri terlampau panas. Game ni salah satu "escape way" aku dari memikirkan masalah yang menyerabutkan kepala. Memang berkesan (dalam kes aku la).

Berbalik pada tajuk entry aku ni, aku nak terang sikit pasal game "Angry Birds" yang telah menyerang opis aku. Sampai staff kat opis pun main gak game ni. Ceritanya, ada satu keluarga burung ni yang naik angin, panas je rasa kat keluarga penjahat (b.a.b.i) yang telah membuat onar dengan mencuri telur keluarga burung tadi.

Dah tentu la burung-burung tu semua marah. So, misi game ni adalah membantu burung-burung yang garang tu untuk membalas dendam. Caranya, korang akan diberi satu lastik. Lastik ni la yang akan korang guna untuk lastik rumah/kubu penjahat-penjahat hijau yang bertanggungjawab melakukan huru-hara.

Kubu penjahat bukan senang nak dimusnahkan. Memerlukan strategi yang tepat. Boleh la test sikit pengetahuan fizik korang, sebab korang kena pilih pada kecerunan mana yang sesuai untuk 'attack' kubu-kubu tadi. Kubu-kubu ni diperbuat dari kayu, ais, dan juga baru simen (da stage yang gabung semua benda ni). Kalau kayu dengan ais tu mudah sikit la nak hancurkan. Tapi batu simen ni kena plan betul-betul sebelum serang.

Bila main, mesti korang akan rasa sedikit 'annoying' kat penjahat hijau tu. Sebabnya, korang akan dengar suara-suara gembira penjahat tu gelak. Ditambah pulak dengan senyuman/sengihan bila korang tak dapat nak hancurkan kubu tu. So, korang akan berkobar-kobar untuk sama-sama membalas dendam bagi pihak keluarga burung. Aku pasti korang akan sentiasa "try again" stage tu sampai la korang berjaya.

Korang akan diberi beberapa species burung mengikut stage kemaraan korang. Ada enam jenis burung dalam game ni. Setiap burung ni ada kelebihan dan kepakaran yang berlainan.

Kalau korang teruja nak main jugak, pandai-pandai la korang download ye. Hehe. Anyway, enjoy the game this lovely weekends.

Ni la muka burung tengah marah.

Yang sebelah kanan tu la rupa penjahat.

Ni la 6 ekor burung garang dalam game ni.

Ni salah satu contoh kubu yang korang kena hancurkan.

2 comments:

IYzee said...

ohhh baru tawu asal usul angry bird neyh.. mmg ramaii fanatik dgn game ni..

aulia penah main sekali je, tp tak sanggop, sakit hati tgok binatang hijau toink2 tu..;Pp

Nazirah said...

Haha..binatang hijau tu mmg annoying..semangat nk hancurkan penjahat

Long Sarah Meninggal Dunia

Assalamualaikum wbt ... Lepas maghrib semalam, terima panggilan dari pak sedara. Dia bagitau jiran dekat rumah dia meninggal dunia. Aku ke...